Fyra spår i Västlänken – ju förr dess bättre
4-spår vid Korsvägen är bra. Men är de som mest angelägna år 2026 eller år 2056?
Trafikverket säger 2056, men jag argumenterar för 2026.
4-spår vid Korsvägen är bra. Men är de som mest angelägna år 2026 eller år 2056?
Trafikverket säger 2056, men jag argumenterar för 2026.
Debatten om Västlänken är ofta onyanserad och GP:s artiklar har inte gjort det hela bättre.
Jag är ofin nog att komplicera frågan. Det finns både plus och minus, blunda inte för detta.
En direktör som inte vågade ifrågasätta ständig tillväxt och som inte reflekterade över peak oil var sur, men det är ingen indikation på att det skulle vara “lågt i tak” på Trafikverket.
Den kan möjligtvis ge 20 %. Inte bara Trafikverket, utan också ja- och nejkampanjerna rör sig med förvillande siffror.
Boken “Larmrapporten” och de reflektioner den gav om vetenskap, trams och kampanjer.
Västtrafik har kommenterat min debattartikel om linbana i Göteborg. Här ger jag min respons.
Utan ett nytt dubbelspår till Borås, ingen bättre utformning i Almedal och en propp för tågen i Västlänken.
Små, ettriga och såå viktiga. Bina är bara ett av exemplen på hotet mot den biologiska mångfalden. I debatten om huruvida ekologiskt jordbruk är bättre
Copyright 2025 © All rights Reserved. Hemsida Webbdesign Interwebsite Webbyrå